Informacje dla autorów

Zasady przyjmowania prac i procedura recenzowania

  1. W czasopiśmie, ukazującym się dwa razy w roku, publikowane są  teksty oryginalne, prace poglądowe, opisy kazuistyczne, recenzje publikacji książkowych i sprawozdania z konferencji oraz inne materiały dotyczące problematyki niepełnosprawności.
  2. Wstępnej oceny nadsyłanych tekstów pod względem ich zgodności merytorycznej z profilem tematycznym kolejnego tomu dokonuje Zespół Redakcyjny.
  3. Zespól Redakcyjny zastrzega sobie prawo dokonywania skrótów i zmian, nienaruszających zawartość merytoryczną tekstów.
  4. Teksty do publikacji należy przesyłać drogą elektroniczną na adres: annales@up.krakow.pl
  5. Teksty oceniane są przez dwóch niezależnych recenzentów zgodnie z zasadą double-blind review. Informacja na temat opinii recenzentów przekazywana jest Autorowi, który powinien ustosunkować się do niej w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od daty otrzymania. (formularz recenzji do pobrania)
  6. Autorzy tekstów, które przyjęto do druku proszeni są o przesłanie zaświadczenia o jego oryginalności.
  7. Autorzy tekstów proszeni są o dołączenie w języku polskim: streszczenia (maksymalnie 300 znaków), afiliacji (stopień i tytuł naukowy, miejsce pracy, zainteresowania naukowe), a także słów kluczowych.
  8. Procedurze recenzowania nie są poddawane recenzje, sprawozdania i inne prace, które nie mają charakteru naukowego, a o ich publikacji decyduje Zespół Redakcyjny.
  9. Nadsyłane teksty (zwłaszcza empiryczne) powinny mieć następującą strukturę:
    • Wprowadzenie
    • Metoda
    • Wyniki
    • Dyskusja
    • Podsumowanie i wnioski
    • Piśmiennictwo

Wymogi edycji tekstów (zgodne ze wskazaniami opracowanymi przez Wydawnictwo UP)

  1. Na stronie tytułowej należy podać imię i nazwisko autora(ów), afiliację w języku polskim (tytuł naukowy, miejsce pracy, stanowisko, zainteresowania badawcze), adres e – mail do korespondencji oraz numer telefonu, tytuł pracy, słowa kluczowe i streszczenie (maksymalnie 300 znaków) w języku polskim.
  2. Objętość pracy nie powinna przekraczać 1 arkusza wydawniczego, włączając streszczenia, tabele, ryciny i fotografie oraz piśmiennictwo.
  3. Tekst podstawowy składany w programie Microsoft Word, podstawowym krojem pisma Times New Roman, wielkość czcionki 12 punktów, odstępy między wierszami – 1,5 wiersza, bez dzielenia wyrazów, bez automatycznych wyróżnień i wyliczeń.
  4. Przypisy wstawiane automatycznie przez funkcję „wstaw przypis” bez dodatkowej spacji
  5. Układ alfabetyczny; pozycje wg wzoru: ─ nazwisko i inicjały imion autora, ─ tytuł i podtytuł wyróżniony kursywą, ─ adres wydawniczy (miejsce i rok wydania). W przypadku artykułu należy podać: ─ nazwisko i inicjały imion autora, ─ tytuł wyróżniony kursywą, ─ tytuł czasopisma w cudzysłowie lub serii naukowej, ─ rok wydania, ─ numer tomu lub zeszytu, poprzedzony skrótem.
  6. Cytaty powinny być opatrzone informacją bibliograficzną w tekście głównym (w nawiasie autor, rok wydania, strona) lub w formie przypisu (autor, tytuł, miejsce i rok wydania, strona). Ryciny, schematy, rysunki itp. prosimy dostosować do formatu kolumny 13×19 cm. Opisy na wykresach powinny być proporcjonalne do wielkości rysunku.
  7. Tabele – wielkość czcionki 10 punktów.
  8. Fotografie powinny być wykonane nienagannie pod względem technicznym, czyste, wyraźne, kontrastowe. Na odwrocie należy je ponumerować ołówkiem. Skany oraz zdjęcia cyfrowe winny być w formacie TIFF lub JPG.

Dokumenty do pobrania dla autorów: